מגזין מקסוס

אחרי המתחרים: רכבי מקסוס החשמליים בישראל

קינן כהן | יום שני, 08 בפברואר 2021, 10:57 | וואלה רכב

צ'יינה מוטורס תתחיל בשיווק המכוניות של יצרנית הרכב הסינית מקסוס. הדגם הראשון יהיה ה-EUNIQ 5, חשמלי מלא בעל שבעה מקומות ישיבה במחיר של 198 אלף שקלים

רק בשבוע שעבר התבשרנו על תחילת השיווק של המתחרים בישראל, ועכשיו מגיעה יצרנית חשמלית נוספת. הפעם מסין. אחרי הכניסה המאסיבית לשוק האוטובוסים עם מותג יוטונג, נכנסת צ'יינה מוטורס גם לתחום המכוניות הפרטיות במה שהולך להיות חלק מהחדירה המאסיבית של מכוניות חשמליות בשנת 2021 לשוק המקומי.

הנציג הראשון שלה, הוא ה-EUNIQ 5 מתוצרת מקסוס. זהו מיניוואן באורך של 483 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 178 ס"מ ועם בסיס גלגלים של 280 ס"מ. הוא קטן ממיניוואים של ממש כמו קיה קרניבל, אבל אלו המימדים של כלי רכב דוגמת קיה סורנטו, רק מעט יותר גבוה ממנו. בניגוד לכלים האחרים שמציעים סידור ישיבה לשבעה, כאן גם עם שימוש בכל המושבים נותר תא מטען בנפח 406 ליטרים.

ההנעה היא חשמלית לחלוטין, ההספק עומד על 174 כ"ס ו-31.6 קג"מ, מה שמאפשר ביצועים של זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות. נתון המהירות המירבית לא נמסר, אבל חשוב ממנו הוא נתון הטווח שמספקת סוללת ה-52.5 קוט"ש. המספרים מבלבלים בהצגה שלהם ונעים בין 260 ק"מ לשימוש משולב (עירוני ובין עירוני) ועד 400 ק"מ מקסימליים ולא ישימים בשימוש במצב חיסכון ובמהירות שאינה עולה על 60 קמ"ש.

זמני הטעינה עומדים על 8 שעות לטעינה מלאה משקע ביתי (AC), או 30 דקות לטעינה מ-30 ל-80 אחוזים מעמדה מהירה (DC).

מבחינת אבזור ה-EUNIQ 5 מציע רשימה ארוכה, כולל מושבי עור (הקדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית), מגשים בשורת המושבים השנייה, מראות מתקפלות, גג פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית, יציאות מיזוג לכל המושבים, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', טעינה אלחוטית לנייד, תאימות למכשירי אפל ועוד.

מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות היקפיות, תצוגת עזר בפניות לצמצום "שטח מת" במהירות של עד 15 קמ"ש, מצלמת חנייה, חיישני חניה היקפיים ועוד.

ל-EUNIQ 5 מעניקה היבואנית אחריות ל-5 שנים או 100 אלף ק"מ והסוללה מקבלת אחריות ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ. מרווח הטיפולים הוא 24 חודשים או 30 אלף ק"מ.

בהיותו חשמלי מלא ומתחת לסכום של 300 אלף שקלים, נהנה ה-EUNIQ 5 ממס קניה בגובה 10 אחוזים בלבד במקום מיסוי מלא של מכונית בנזין או מופחת להיברידיות ונטענות שקע. מחירו של ה-EUNIQ 5 יעמוד על 198,194 שקלים.

בנוסף אליו, תייבא צ'יינה מוטורס גם את ה-E-DELIVER 3 מסחרית בשני אורכי מרכב ובעלת כושר העמסה של עד 990 ק"ג ועם סוללת 52.5 קוט"ש וטווח מקסימלי של 342 ק"מ במחיר של 169 אלף שקלים.

לחצו כאן לקריאת הכתבה באתר וואלה רכב »

כתבות נוספות

MAXUS החשמלית בישראל

קבוצת צ'יינה מוטורס, שהצליחה ליצור הפרעה מהותית בשוק האוטובוסים בישראל, הודיעה אתמול על תחילת השיווק של שני דגמים פרטיים ראשונים. מדובר במותג הרכב הסיני MAXUS (חברת בת של SAIC שאת מוצרי MG שלה אנו מכירים מלובינסקי) אשר בשלב ראשון יציעו למכירה רכב מסחרי וגם מיניוואן חשמלי ראשון בישראל.

לחצו לצפייה »

האתר משתמש ב- "קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים »