מגזין מקסוס

בדרך לישראל, מוביל נוסעים חשמלי מסין – מקסוס

ניר בן טובים | 08.02.21 | 11:08 | ספורט 5

דגם ה-EUNIQ5 יהיה המיניוואן החשמלי המלא הראשון בישראל עם שבעה מושבים

המיניוואן החשמלי הראשון בישראל המוגדר כרכב "משפחות" קונבציונלי (כלומר לא מסחרי) יגיע מסין. יהיה זה דגם שבעה מושבים בשם EUNIQ5 של חברת 'מקסוס' הסינית (מותג בשליטת SAIC) שישווק בארץ דרך היבואנית 'צ'יינה מוטורס' של איש העסקים יצחק קויפמן, שנמנה על המובילים בארץ בשיווק כלי רכב מתקדמים לענף התחבורה הציבורית וענף העסקים (עם התמחות באוטובוסים וציוד כבד). 

ה-איוניק-5 אינו מיניוואן פול-סייז, אלא מתחרה בקבוצת המיניוואנים הקומפקטיים בגדול בינוני; אורכו מקצה אחד לשני 4.82 מ', גובהו 1.79 מ',  בסיס הגלגלים הוא 2.82 מ'. בחבילת הבטיחות שלו סיעניים רבים – התרעה על סטיה מנתיב, בקרת סטיה מנתיב עם תיקון, פיקוח של שטח מת במראות הצד, התרעה מפני התנגשות ועוד – מדובר ברכב מודרני לחלוטין מלמטה ועד למעלה. כמו כן הוא מגיע עם מערכות מדיה חדישות ואמצעים ויזואלים שנמצאים ברוב המתחרים שלו – טעינה אלחוטית לסלולרי למשל, מושבי עור, מסך ראשי 12 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור, מצלמות היקפיות, ממשקי אפל ואנדרויד, בקרת שיוט, גג פנורמי, חימום מושבים, שקעי USB, תאורת אווירה וכדומה.   

מערכת ההנעה החשמלית אוצרת סוללת 52 קווטש עם טווח נסיעה של 400 קילומטרים עד התרוקנות. ההספק המרבי מוערך בסביבות ה-175 כ"ס ו-32 קג"מ על בסיס הנעה קדמית, ומשקלו של הרכב עומד על כ-1.82 טון. טעינה משקע ביתי תארך בסביבות ה-8 שעות, ואילו בעמדת טעינה מהירה (DC) בתשתית חיצונית הטעינה מתקצרת ל-30 דקות בלבד. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 9.5 שניות.

המחיר בישראל יעמוד על כ-199 אלף שקל. מסגרת האחריות למיניוואן היא 6 שנים או 100 אלף קילומטרים, ו-8 שנים או 160 אלף קילומטרים לסוללה (המוקדם ביניהם). בקבוצת צ'יינה מוטורס יפעילו שירות אישי לדבריהם המבוסס על הגעת נציג של החברה עד בית הלקוח עם מכונית מבחן כדי שיוכל לחוות דעתו. תחילת המכירות במהלך הרבעון הראשון של השנה.

יצחק קויפמן, יו"ר קבוצת צ'יינה מוטורס מסר: "מהפכת הרכב החשמלי בישראל עולה שלב ובשנים הקרובות נראה מעבר חד לרכבים אלו על חשבון הרכבים המסורתיים המזהמים, הן בשוק הפרטי והן בשוק המסחרי. סין מובילה בעולם את תחום הרכב החשמלי עם מגוון יצרנים ברמות שונות.  מהניסיון שלנו ישנה חשיבות רבה באיכות  היצרן ומוצריו ולכן לאחר בחינות מעמיקות בחרנו להביא לארץ את רכבי MAXUS האיכותיים, מבית  SAIC  היצרנית הגדולה ביותר בסין .בשלב הראשון בחרנו להביא את Euniq5 המשפחתית החשמלית בעלת 7 מקומות ברמת גימור יוקרתית ובדרגת בטיחות גבוהה. הדגם כיום הוא להיט במספר מדינות באירופה."

לחצו כאן לקריאת הכתבה באתר ספורט 5 »

כתבות נוספות

לאחר שביצעה מהפכה בשוק האוטובוסים בישראל: קבוצת צ'יינה מוטורס נכנסת לשוק הרכבים הפרטיים

EUNIQ 5 של MAXUS, חברת בת של SAIC יצרן הרכב הגדול בסין, יגיע ברבעון הקרוב לישראל. ה-EUNIQ 5 יהיה הסנונית הראשונה מבין מספר דגמים נוספים שתייבא הקבוצה במהלך השנה הקרובה. EUNIQ 5 מגיע בגרסה המפוארת, עם שבעה מקומות ישיבה, באורך 4.82 מ', גובה 1.78 מ', סוללה 52.5kw , מנוע 100% חשמלי עם טעינה מהירה (DC) ו-AC לטווח נסיעה מקסימלי של 400 ק"מ (WLTP), ומערכות בטיחות ומולטימדיה מתקדמות. מחיר ה- EUNIQ 5 החל מ-198,194 שקל.

לחצו לצפייה »

האתר משתמש ב- "קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים »