מגזין מקסוס

מיניוואן סיני חשמלי ראשון מגיע לישראל

תומר הדר | 11:36 | 08.02.21 | כלכליסט

צ'יינה מוטורס, שייבאה עד כה לישראל את האוטובוסים של יוטונג. הודיעה על כניסה גם לשוק הרכב הפרטי. הדגם הראשון הוא מיניוואן. מדובר ב-EUNIQ5 שמיוצר על ידי MAXUS הסינית.

MAXUS היא חברה בת של SAIC הסינית שהיא בעצמה החברה האם של יצרנית רכב אחרת: MG, שמיוצגת בישראל על ידי קבוצת לובינסקי. MAXUS גם מייצרת עבור MG דגמים מסוימים שמשווקים במדינות מסוימות, למשל הודו, כמכוניות MG.

MAXUS  פעילה מתחילת העשור הקודם ומייצרת בעיקר רכבים מסחריים, אך במהלך השנים האחרונות פנתה גם לייצור של רכבי כביש שטח ומיניוואנים.

בדומה לחלק גדול ממותגי הרכב הסינים שמיועדים להגיע לישראל בעת הקרובה גם הרכב החשמלי של MAXUS מגיע תחת מגבלות יבוא שיהיו תקפות עד סוף השנה הנוכחית שמגבילות את ההיקף ל-400 יחידות בשנה הנוכחית.

לפי נתוני MAXUS אורכו של ה-EUNIQ5 הוא 4.82 מטרים וגובהו הוא 1.78 מטרים. המנוע החשמלי מפיק 174 כוחות סוס וטווח הנסיעה המרבי הוא 400 ק"מ. משך הטעינה במטען חשמל ביתי הוא 8 שעות ואילו בעמדת טעינה מהירה ניתן לטעון עד 80% מהסוללה בתוך כחצי שעה.

רשימת האבזור הבטיחותי כוללת 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אקטיבית עם יכולת בלימה ובקרת סטיה אקטיבית מנתיב. מחירו של ה-EUNIQ5 מתחיל ב-198 אלף שקל.

לצידו של ה-EUNIQ5 ישווק גם דגם מסחרי חשמלי: E DELIVER במחיר של 169 אלף שקל. הוא מיועד לנשיאת מטען במשקל של 990 ק"ג ומסוגל לנסוע לטווח של עד 342 ק"מ.

לחצו כאן לקריאת הכתבה באתר כלכליסט »

כתבות נוספות

האתר משתמש ב- "קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים »