מגזין מקסוס

קבוצת צ'יינה מוטורס נכנסת לשוק רכבי נוסעים חשמליים

אתר אוטוקום | 08/02/2021

קבוצת צ'יינה מוטורס, יבואנית מותגי תחבורה מובילים בעולם, שחוללה תחרות בשוק האוטובוסים בישראל, משיקה שני דגמי רכבים חשמליים מתוצרת  MAXUS מבית סאייק המייצר את MG:

EUNIQ 5 – איוניק 5 הינו רכב חשמלי המיועד ל- 7 נוסעים יהיה הסנונית הראשונה מבין מספר דגמים נוספים שתייבא הקבוצה במהלך השנה הקרובה. EUNIQ 5  מגיע בגרסה המפוארת, עם שבעה מקומות ישיבה, באורך 4.82 מ', גובה 1.78 מ', סוללה 52.5kw  , מנוע 100% חשמלי עם טעינה מהירה (DC) ו-AC ומיועד לטווח נסיעה מקסימלי של 400 ק"מ. מערכות הבטיחות מתקדמות וכוללות: התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון היגוי, התרעת שטח מת,  ובקרת שיוט אדפטיבית. סעיף האבזור כולל: מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ, גג שמש, מושבים קדמיים מחוממים בציפוי עור, דלת מטען בפתיחה חשמלית, לחצן התנעה, מזגן מפוצל ומשטח טעינה אלחוטי. מחיר ה- EUNIQ 5 החל מ-198,194 ₪.

מקסוס E-DELIVER 3 רכב חשמלי מסחרי

E-DELIVER 3 – הינו רכב משא אחוד המגיע בשתי תצורות מרכב קצר וארוך. אורכו של הדגם הארוך 5.14 מ', גובהו 1.9 מ', משקל כולל של  2,630 ק"ג. נפחי תא המטען נע מ- 4,800-6,300 ליטר. הרכב בעל כושר העמסה של 990  ק"ג, סוללה 52.5kw  וקימת אפשרות לטעינה מהירה (DC) ורגילה-AC. המנוע מספק 120 כ"ס ותאוצה מ-0 ל- 100 קמ"ש תתקבל בתןך 12 שניות בדגם הקצר ו- 13 שניות בארוך. טווח נסיעה משולב  כ- 240 ק"מ ומקסימלי של 342  ק"מ (WLTP). בסעיף האבזור, מסך בגודל 7' אינץ, בקרת שיוט רגילה, בקרת אקלים, מושבים קדמיים מחוממים, קיימת אופשרות להוספת מושב נוסף ל-3 נוסעים.  מחיר החל מ- 169,077 ₪ לדגם הקצר.

תחזוקה ואחריות- לדגמי רכבים ל- 5 שנים או ל- 100 אלף ק"מ, לסוללות ל- 8 שנים או ל160 אלף ק"מ. תדירות טיפולים בכל 30 אלף ק"מ או שנתיים.

קבוצת צ'יינה מוטורס ביצעה מהפכה בשוק האוטובוסים בישראל עם מותג האוטובוסים YUTONG, בכניסה לתחום המשאיות עם המותג JAC, ובתחום הצמ"ה עם באגרים של המותג SANY. כעת, תפעל הקבוצה באותה המתכונת בשוק הרכבים הפרטיים והמסחריים שנשלט בשנים האחרונות ע"י מספר מצומצם של יבואנים. בנוסף, בשל מגבלות הקורונה, הקבוצה מציגה סטדנדרטים חדשים בנושא השירות כאשר אולם תצוגה המסורתי יוחלף בשירות אישי כשאנשי המכירות של הקבוצה יגיעו עם רכבי MAXUS עד לבית הלקוח הפוטנציאלי לנסיעת מבחן והיכרות. צ'יינה מוטורס, הוקמה בשנת 2009 ע"י איש העסקים יצחק קויפמן, והפכה תוך מספר שנים לאחת החברות המובילות בתחום התחבורה בישראל. החברה היא הזכיינית של מספר יצרני כלי רכב סיניים ויצרני ציוד כבד: אוטובוסים, משאיות, רכבות, מיניוואנים, כלי רכב חשמליים, ציוד הנדסי, חלקי חילוף ועוד. הקבוצה היא השגרירה הישראלית של תעשיית הרכב הסינית ומשתפת פעולה עם מספר מותגים מהמובילים בסין.

יצחק קויפמן, יו"ר קבוצת צ'יינה מוטורס: "מהפכת הרכב החשמלי בישראל עולה שלב ובשנים הקרובות נראה מעבר חד לרכבים אלו על חשבון הרכבים המסורתיים המזהמים, הן בשוק הפרטי והן בשוק המסחרי. סין מובילה בעולם את תחום הרכב החשמלי עם מגוון יצרנים ברמות שונות.  מהניסיון שלנו ישנה חשיבות רבה באיכות  היצרן ומוצריו ולכן לאחר בחינות מעמיקות בחרנו להביא לארץ את רכבי MAXUS האיכותיים, מבית  SAIC  היצרנית הגדולה ביותר בסין .בשלב הראשון בחרנו להביא את Euniq5 המשפחתית החשמלית בעלת שבע מקומות ברמת גימור יוקרתית ובדרגת בטיחות גבוהה. הדגם כיום הוא להיט במספר מדינות באירופה. כפי שפתחנו את התחרות בתחום האוטובוסים אשר יצר מהפכה בשוק, כך נעשה גם בתחום הרכבים החשמליים הפרטיים עם Euniq5  ודגמים נוספים שיגיעו בעתיד הקרוב. צ'יינה מוטורס גאה להוביל את המהפכה בתחום הרכבים החשמליים בישראל".

לחצו כאן לקריאת הכתבה באתר אוטוקום »

כתבות נוספות

האתר משתמש ב- "קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים »