פתרונות טעינה

הפתרון האידאלי

מקסוס יצרה בשבילך את הפתרון האידאלי לכל צרכיך. בעזרת עמדות טעינה חשמליות מעוצבות, מזמינות ועמידות, המתאימות לזרם חילופין (AC) ותואמות את כל דגמי הרכבים החשמליים, השירות, האיכות והנוחות בטעינת רכבך מעולם לא היו קלים יותר.

התקנה פשוטה

עמדת הטעינה החשמלית הינה בעלות נמוכה, ובאה כיחידה בודדת מורכבת מראש כאשר כל מוצריה נבדקו במעבדה והיא מאושרת לשימוש בסביבת פנים ובסביבת חוץ.

איזון תאי הסוללה

מהי סוללה של רכב חשמלי – ואיך היא עובדת?

בכל רכב חשמלי קיימת סוללה, שמורכבת מערך תאים שנוצר במטרה לייצר זרם חשמלי – ולהניע את הרכב.

הסוללה בנויה בצורה מאוזנת, במטרה לשמור על תקינות ואורך חיים, ולמנוע ירידה בביצועים שלה.

בכל סוללת רכב חשמלי יש בין מאות לאלפי יחידות בסיסיות שנקראות תאים, שמסודרים במבנה מורכב – ונטענים בו זמנית.                                                                            כל מקבץ תאים בסוללה נקרא "מודול". למודול יש רמת מתח ספציפית וכן יכולת ניטור ובקרה.

כאשר אנחנו טוענים רכב חשמלי, התאים נטענים בקצב משתנה – ולא אחיד. טעינת הסוללה מפסיקה כשהתא הראשון בסוללה מגיע למתח מלא.
במצב הזה, נשארים תאים מסוימים שלא הגיעו לטעינה מלאה – וזה לא המצב הרצוי לתפקוד הרכב.

בכדי להגיע למצב אידיאלי, שבו כל התאים מוטענים במתח מלא, מחשב הסוללה מבצע תהליך שנקרא "איזון תאים", המביא את כל התאים לטעינה מלאה.

כדי לבצע את הפעולה הזאת באופן אוטומטי, צריך לטעון את הסוללה בצורה איטית, באמצעות עמדת טעינה ביתית – ולעצור אך ורק כשהסוללה מגיעה ל-100% טעינה מלאה.

ככל שעוצמת הטעינה נמוכה יותר – ייקח לסוללה זמן רב יותר לאזן את התאים שלה, ולהגיע לטעינה מלאה.

איזון תאים מלא אינו יכול להתבצע בעמדות טעינה מהירה או בעמדות לטעינה חלקית. איזון תאים חייב להתבצע בעמדת טעינה ביתית.

לכן חשוב מאוד שלכל בעל רכב חשמלי תהיה עמדת טעינה ביתית – כדי שבכל טעינה לילית הסוללה תיטען ב-100%, והתאים יהיו מאוזנים היטב.