אודות

רכב חשמלי הוא רכב בעל מערכת הנעה מבוססת חשמל, ולא פועל על ידי מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל) המצוי ברוב הרכבים. מקור האנרגיה ברכב חשמלי מגיע מהחשמל הצבור בסוללות, (לרוב סוללת ליתיום-יון) ולכן אינו פולט גזים מסוכנים או גזי חממה.
בגלל מזהמים כאלו ואחרים, אשר ביניהם נמצאים כלי הרכב המונעים על ידי בעירה פנימית, העולם הנמצא על סף בעיה אקולוגית ממנה לא נוכל להחלים. בעזרת אנרגיה חשמלית פחות מזהמת, ויותר כלכלית ובריאה לנו ולכדור הארץ, נוכל להתחיל את השינוי לעולם נקי ובריא יותר. רכבים חשמליים הם צעד אחד לעולם ירוק יותר. מדינות רבות החלו להבין זאת, ומעניקות סבסוד לרכישת רכבים חשמליים, ואף מגבילות כניסה של רכבים בעלי בעירה פנימית למקומות מסוימים בעיר.
מדינות רבות הולכות לכיוון ירוק יותר ובשנים הקרובות ימנעו כניסה של כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית לערים מרכזיות ואפילו יאסרו על מכירת רכבים מסוג זה בכלל. יותר ויותר מדינות לוקחות חלק משמעותי בתהליך ומגבשות יעד לאיסור ייבוא ומכירה של רכבים בעלי מנוע העירה פנימי.
כמדינה המתגאה בקידום חדשנות וטכנולוגיה, כמובן שישראל מצטרפת למהפכה ומקדמת פריסת תשתית ציבורית משמעותית לטעינת רכבים חשמליים, ובמקביל מוזילה את המיסוי על כלי רכב חשמליים.
המזגן ברכב חשמלי צורך כאחוז, ולפעמים פחות מקיבולת הסוללה בשעה, ולכן הוא יעיל יותר ממזגן ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימית.
רכב היברידי משלב בין מנוע בנזין/דיזל למנוע חשמלי, ורכב חשמלי מלא מונע אך ורק על ידי חשמל, והוא זקוק לטעינת חשמל בלבד ולא לתדלוק הרגיל.
ניתן לטפל ברכב חשמלי אך ורק במוסכים אשר קיבלו אישור מיוחד לטיפול ברכב חשמלי. צ'יינה מוטורס מפעילה מספר מרכזי שירות המורשים לטפל ברכב חשמלי ברחבי הארץ.
לא קיימת הגבלה. בחניונים רבים כבר מותקנות עמדות טעינה לרכבים חשמליים כך שתוכלו להטעין את הרכב בזמן החנייה.

בבית:
1. בעזרת חיבור של תקע כבל הטעינה ישירות לרשת החשמל. (שקע ביתי רגיל).
2. בעזרת חיבור עמדת טעינה הניתנת להתקנה ישירות על הקיר או על עמוד.

עמדה ציבורית:
ישנה פריסה ארצית של עמדות טעינה בהן ניתן לטעון את הרכב במהירות ובקלות בעזרת שקע טעינה מהירה המותקן ברכב.

מטען AC הוא מטען הטוען בהספק של עד KW 22. תחנת טעינה עם מטען AC (זרם חילופין) טוענת מהר יותר משקע החשמל הביתי, ומציעה טעינה בזרם AC במגוון מהירויות.
רוב העמדות מתאימות לטעינת הרכב. יש לוודא כי התקן של העמדה תואם לתקן CCS Type2.
המכוניות החשמליות שלנו מצוידות בשקעי CCS (מערכת טעינה משולבת), כך שניתן לטעון אותן בעמדות טעינה סטנדרטיות, בשקע טעינה ביתי או בעמדת טעינה מהירה ציבורית.
על מנת להזהיר את הנהג ולהימנע מראש מהתרוקנות מוחלטת של הסוללה, הנהג יקבל התראות רבות והרכב יגביל את הספק המנוע באופן יזום והדרגתי. במידה והסוללה התרוקנה, הרכב ייעצר ולא תוכלו להמשיך בנסיעה.
סוללת הליתיום נמצאת במרכב התחתון של הרכב. מיקום זה מאפשר שמירה מקסימלית על נפח תא המטען ואינו משפיע על נוחות הישיבה ברכב.
טווח הנסיעה של כלי רכב חשמליים מצטמצם עם השנים. ניתן להעריך כי לאחר שמונה שנים של טעינות חשמל, ישנה הפחתה של כ- 10% בטווח הנסיעה. הערכה זו משתנה בכפוף לסוג הטעינות המתבצעות ברכב ותדירותן.
לא. מנוע חשמלי כמעט ואינו צורך חשמל כאשר הרכב אינו נמצא בתנועה, בניגוד לרכבים בעלי מנוע בעירה פנימי אשר ממשיכים בפעילותם גם בעת עצירת הרכב. יתרון משמעותי נוסף הינו הבלימה הגנרטיבית אשר תורמת ואף מאריכה את טווח הנסיעה של רכב חשמלי בדרכים עירוניות ועמידה בפקקים.

האתר משתמש ב- "קבצי עוגיות" (Cookies) לפרטים »